Son yılların en renkli metal figürlerinden birisi olan Abbath geçtiğimiz aylarda yeni albümü Outstrider duyurduğundan beri bir heyecan yaşıyoruz demek çok isterdim. Ben heyecanlanmadım. Neden mi? Let’s Find Out!
Abbath kimdir?
Gerçek ismi Olve Eikemo olan müzisyen Norveç Black Metal’inin önemli figürlerinden bir tanesi. Hatta Metal Archives’e göre Abbath Euronymous tarafından türün içine çekilmiş. O da boş durmamış Varg Vikernes’ı bu dünyaya sokmuş (hadi be…). Fakat Abbath’ın ününü sadece Norveç Black Metaliyle kısıtlı değil. Aslına bakarsanız Abbath tüm metal sahnesindeki en renkli figürlerden bir tanesi. Bu sanırım biraz alkol sorunu biraz da (azıcık) kafayı yemiş olmasıyla ilişkili olabilir (bakınız aşağıdaki konser performansı). Ha bir de tabii ki o video klipler ve yengeç yürüyüşler…
Bugün bu ikonik sanatçıyı sadece müziğiyle anamıyor olmamız aslında çok üzücü. Immortal’ı Immortal yapıp sonrasında gruptan kovulması gerçekten trajik. İşin enteresan tarafı Immortal cephesinin açıklamalarına bakılırsa biraz kendisi kaşınmış gibi de gözüküyor. Bu arada Immortal’ın Abbath’sız nasıl müzik yaptığını merak ediyorsanız hemen sizi Northern Chaos Gods incelemesine alalım.
İşte böyle mevzulardan ötürü sanatçı bir süredir kendi ismi (lakabı) altında müzik yapıyor ve Outstrider sanatçının Abbath adı altında çıkardığı ikinci albüm.
Abbath nasıl müzik yapıyor?
Black metal’in çok az heavy metal ve bolca thrash metalle genişletilmiş, renkli ve bol çeşitli gitar rifleri üzerine inşa edilmiş, oldukça melodik bir müzik yapıyor. Eğer kıyaslamak gerekirse Abbath bana Immoral’ın steroid’li hali gibi geliyor. Ayrıca Abbath’ın heavy metale duyduğu sevgiyi burada Immortal’a nazaran daha fazla hissedebileceğinizi düşünüyorum.
Peki Outstrider nasıl bir albüm?
Albümün tümünde Abbath’ın kariyeri boyunca yaptığı her şeyden bir örnek bulacaksınız. Bilakis şarkılardaki rifleri teker teker çeşitli Immortal şarkılarıyla ilişkilendirebilirsiniz (teker teker, şu şarkının şu saniyesinde başlayan şu rif, immortalın şu albümündeki şu şarkıdan diye). Sanatçının bu albümde daha farklı yaptığı en önemli şeyse solomsu lead gitarlar ve sololar. Tüm şarkılarda varlar ve Heavy Metal şarkılarından fırlamış gibi duruyorlar. Ha birde eskiden clean elektro gitarlarla çalınan arpej pasajlarda klasik gitar kullanmışlar gibi geldi bana.
Dolayısıyla Abbath cephesinde her şey yolunda gözüküyor. Sanatçı kariyeri boyunca yaptığı her şeyi Outstrider’da bir araya getirmiş. Üstelik yapabildiğini en üst seviyede yapmaya çalışmış. Ne kadar güzel. Ama diğer taraftan güneşin altında yeni bir şey de yok ne yazık ki.
Outstrider bana göre Northern Chaos Gods’ın biraz altında kalan bir albüm ki burada belirliyici unsur müzikal kalite değil kişisel zevk. Abbath’ı seviyorsanız Abbath’a dair her şey burada ve en üst seviyesinde. Ok ama hepsi bu. Öne çıkan bir şey yok, akılda kalan bir şey yok.
Outstrider hakkında son sözler.
Ben bu tarz albümleri tüm yemeklerin çok lezzetli olduğu spesifik bir mutfaktan çıkma ziyafete benzetiyorum. Her şey çok güzel ama daha önceden buna benzer ziyafetlere katıldıysanız sofradan kalktığınızda aklınızda hiçbir şey kalmıyor. Hele bir de bu mutfağın hayranı değilseniz yemekten sıkılmanız bile mümkün. Outstrider sanatçının tarzına hayransanız size kesinlikle çok iyi gelecektir. Fakat hayranlığınızı geçtiğimiz zamanlarda yavaş yavaş yitirmeye başladıysanız Outstrider’dan çok da etkileneceğinizi sanmıyorum.



Bir yanıt yazın